منتديات تخدم المعقين و المراجعين و الوافدين في المملكة العربية السعودية و غير ذلك


    البصمه وما ادراك ما البصمه

    شاطر

    ابو ناصر

    المساهمات : 1
    تاريخ التسجيل : 20/07/2010

    البصمه وما ادراك ما البصمه

    مُساهمة من طرف ابو ناصر في الثلاثاء يوليو 20, 2010 5:39 pm


    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

    لكم اسعدنا نظام البصمه لانه يساعد في تنظيم الوافدين من جميع الاجناس والمستقدمين لجميع الاعمال الا ان فرحتنا لم تكتمل فسرعان ما ظهر التلاعب في نظام البصمه والتسيب كيف لا لا ندري ما هيا الطريقه
    كل ما نرجوه من حكومتنا القديره كما وضعت نظام عليها ان تتابع حسن تطبيقه وعدم التساهل مع من يخل به
    فلم يمضي شهرين على خروج خادمتي التي رفعت علينا السكين وقامت بالاضراب عن العمل بالرغم انها تعمل برفقة زوجها حتى تفاجئنا بعودتها لتعمل مع اسرة اخرى مع حرصنا لدى سفرها ان تمر بنظام البصمه لكن كيف ومن السبب في عودة مثلها وامثالها كثير

    mohmmed hassan

    المساهمات : 4
    تاريخ التسجيل : 25/07/2010

    اصحاب العقول فى نعيم

    مُساهمة من طرف mohmmed hassan في الأحد يوليو 25, 2010 5:58 am

    ياعم انته .انته بتكلم ناس هبله ولا مجنين ده على اساس انها رفعت عليكم السكينه كده من غير اى سبب . المفروض اننا نصدق كلامك ده . بس والله انا عشت هنا مع ناس سعوديين والله اوحش من اليهود فى معملتهم لاى جنسيه بس المفروض ان الناس دى مش تصتغرب لسبب بسيط جدا . انتم عرب وبدو هننتظر منكم ايه غير المعامله الجافه دى حتى مهما اتنم اتقدمتوا او اطوتوا هتفضلوا زى ما انتوا دمغكم على ادكم . فهمكم يعنى . كفايه عليكم كده الواحد فيكم ياخد الراتب من هنا ويصرفوا فى البر على الهيافه ومهما كان مرتبه لازم يتسلف فى الاخر وياريت يسدد ديونه بالعكس مع ان راتبكم عالى اوى مش بتدفعوا الى عليكم وبتحولوا تنصبوا علشان مش تدفعوا اوعوا تفكروا ان الناس الى جايه تشتغل عندكم محتجلكم انا مش هنكر حاجه زى دى بس قبل ما همه محتجنلكم انتوا محتجنهم اكتر الواحد فيكم ياكل الكبسه وينام لحد ما وراكه تكبر تبقى زى وراك الحريم لا وايه مكاتب ومبانى وديكوا وحورات وفى الاخر مفيش شغل ولا عوزين تشتغلوا اصلا . الواحد فيكم يكون راكب عربيه اخر موديل وتلقيها وسخه ومعفنه وكمان تلقيه راكب السيارة وحاطط رجله على الكرسى وكمان على الدركسيون . تسمى ده ايه
    سورى انا بسميه تخلف وعدم تقدير النعمه وعدم الشكر على النعمه دى
    ياله
    وعلى راى الشاعر
    اصحاب العقول فى نعيم
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!وعجبى

    mohad

    المساهمات : 2
    تاريخ التسجيل : 16/01/2011

    رد: البصمه وما ادراك ما البصمه

    مُساهمة من طرف mohad في الأحد يناير 16, 2011 8:59 pm

    محمد حسان يبدوا لي انك حكمت على شعب كامل من كم شخص قابلتهم

    عموماً لا احنا في حاجة لمدحة, ولا ذمك راح يقلل من اهميتنا , على قولة المثل القافلة تسير والكلاب تنبح .

    الله يحفظ ديرتنا لنا ولامثالك الي يشربون من مويتها ويرجعوا فيها ...

      الوقت/التاريخ الآن هو الثلاثاء ديسمبر 12, 2017 5:00 am